Luka Koper je v sodelovanju s slovenskim veleposlaništvom v Nemčiji, Bavarskim ministrstvom za gospodarstvo, Bavarsko gospodarsko zbornico ter Slovensko-nemško gospodarsko zbornico ter partnerji 15. marca 2017 organizirala poslovni forum  ‘Luka Koper – dobra alternativa za južno Nemčijo’.

Delegacijo koprske pristaniške skupnosti je predstavljalo 21 podjetij ter tri krovne organizacije, Sekcija pristaniških špediterjev in Zveza pomorsko-prometnih agencij ter Združenje za promet pri GZS. Dogodek je pomenil predvsem nadaljnje utrjevanje poslovnih vezi, potem ko je septembra 2016 Slovenijo in Luko Koper obiskala gospodarska delegacija s predstavniki vodilnih bavarskih podjetij. Franz Josef Pschierer, državni sekretar bavarskega ministrstva za gospodarstvo, je uvodoma izpostavil velik napredek, predvsem pa velik potencial, ki ga koprsko pristanišče predstavlja zaradi same lokacije in veliko zanimanje bavarskega gospodarstva za Slovenijo, ne nujno samo na področju logistike. Poudaril je tudi, da Bavarsko gospodarstvo ustvari polovico prihodkov z izvozom in da je Kitajska njihova tretja najpomembnejša trgovinska partnerica, zato so učinkovite in konkurenčne transporte poti ključne za nadaljnji razvoj. 

Več kot 130 udeležencev foruma je v nadaljevanju lahko prisluhnilo skupno desetim predstavnikom ladjarjev, železniških operaterjev in špediterjev, ki so predstavili svoje izkušnje pri poslovanju preko koprskega pristanišča, med drugimi francoski ladjar CMA-CGM, avtomobilski logist BLG, največji izraelski izvoznik sadja in zelenjave Mehadrin, nemški logist Fr.Meyer´s Sohn ter ostali.

Britanski neodvisni analitik Drewry pa je predstavila rezultate pravkar zaklučene študije prevoza kontejnerjev od Shnaghaja do Muenchna. Ta je primerjala prevoz enega kontejnerja preko severno evropskih luk (Rotterdam, Hamburg in Antwerp) ter izbranimi sredozemskimi lukami (Koper, Trst, Reka, Genova). Zaključki študije so zelo podobni tistim, ki so jih pri Dreweryju objavili že lani, saj ostaja transportna pot po morju in kopnem najhitrejša preko Kopra, hkrati pa tudi cenovno najugodnejša.

Tranzitni časi Shanghai - Muenchen v dnevihTranzitni časi za prevoz kontejnerja na relaciji Shanghai – Muenchen v dnevih, morski in kopneski del. Vir: Drewry Supply Chain Advisors 

Stroški prevoza kontejnerja na relaciji Shanghai - Muenchen v dolarjihStroški prevoza kontejnerja na relaciji Shanghai – Muenchen v dolarjih. Upoštevan je pomorska in železniška voznina ter terminalske storitve. Vir: Drewry Supply Chain Advisors

Predsednik uprave Dragomir Matić je ob tem dodal: »Pristanišče je le eden od členov v logistični verigi, zato smo želeli na dogodku predstaviti celovite logistične možnosti in dosedanje dobre prakse. Dejstvo je, da za trge, ki so enako ali celo bolj oddaljeni od Kopra že danes pretovarjamo pomembne količine tovora, zato vidim v južni Nemčiji oz Bavarskem velik potencial.«  V lanskem letu je preko koprskega pristanišča za nemški trg potovalo 450.000 ton blaga. Izstopajo predvsem avtomobili, ki smo jih našteli 220.000, neizkoriščene pa ostajajo priložnosti na podorčju kontejnerjev in generalnih tovorov.

Na dogodku je bil predstavljen projekt Fresh Food Corridors (sofinanciran od EU na programu CEF), ki si prizadeva razviti logistične koridorje s poudarkom na železniški povezavi za hitropokvarljivo blago tudi preko koprskega pristanišč ravno do trgov Srednje Evrope kot je Bavarska.