Kontejnerji se napajajo kar iz lokomotive

09.04.2018

Inovativna rešitev, ki pripomore h konkurenčnemu železniškemu prevozu hitropokvarljivega blaga.

9. aprila 2018 je iz koprskega kontejnerskega terminala proti severu Evrope odpotoval že četrti vlak z izraelskim tovorom v frigo kontejnerjih,  ki je nastal kot produkt evropskega projekta Fresh Food Corridors (FFC). V projekt, katerega cilj je iskanje inovativnih rešitev pri prevozu lahko-pokvarljivega blaga, je bil vključen tudi omenjeni vlak. Pri železniškem prevozu frigo kontejnerjev smo namreč prvič uporabili novo opremo in tehnologijo, ki je bila zaenkrat preizkušena le na potniških vagonih. Namesto običajnih dizelskih agregatov, ki so vgrajeni na frigo kontejnerje in jim zagotavljajo napajanje, smo zabojnike naložili na povsem nove vagone, ki so bili medsebojno povezani in so elektriko prejemali direktno iz lokomotive oz. omrežja. S tem načinom smo tovoru v frigo kontejnerjih zagotovili ustrezno temperaturo in klimatske pogoje na celotni transportni poti, tudi do -18°C.

To, tudi z okoljskega vidika inovativno rešitev, je pripravilo švicarsko podjetje Wascosa. Ob tem velja še dodati, da so vagoni sicer prvenstveno namenjeni prevozu frigo kontejnerjev, lahko pa nanje naložimo tudi navadne kontejnerje in kamionske prikolice s kontejnerji.

Projekt Fresh Food Corridors nastal konec leta 2015 in poteka pod okriljem programa CEF (Connecting Europe Facility). Priključilo se mu je 20 partnerjev iz Italije, Francije, Cipra, Slovenije in Izraela, koordinira pa ga Luka Koper. Partnerji v projektu iščejo inovativne rešitve v novih logističnih verigah pri prevozu frigo kontejnerjev in hitro-pokvarljivega blaga iz Bližnjega vzhoda na evropske trge. Prevoz poteka po morju do pristanišč Marseille, Benetke in Koper, pot do kupcev pa nadaljuje po železnici.

Že v lanski sezoni so partnerji v projektu Fresh Food Corridors  dokazali, da je prevoz hitropokvarljivega blaga preko treh  sredozemskih pristanišč in dalje v severno Evropo z vlakom lahko konkurenčnejši in učinkovitejši v primerjavi s cestnim prevozom, ki je danes še vedno najbolj pogosta oblika prevoza frigo kontejnerjev.