COSCO tudi v 2020 ostaja trdno zasidran v korpskem pristanišču

14.01.2020

Kljub spremembam v rotaciji ladij, Koper ostaja prvo pristanišče postanka na poti iz Azije do Jadrana.

Štirje kontejnerski ladjarji, ki sestavljajo skupino Ocean Alliance, so v minulem tednu napovedali osvežitev svojih ladijskih servisov. Ocean Alliance je trenutno največje tovrstno zavezništvo pod katerim delujejo francoski CMA CGM, kitajski COSCO Shipping, tajvanski Evergreen in OOCL ter upravlja z 325 ladjami s skupno kapaciteto 3,8 milijona TEU. V luči napovedane reorganizacije servisov, nas je v ponedeljek, 13. januarja 2020, obiskala delegacija visokih predstavnikov ladjarjev COSCO in OOCL. Na srečanju je bilo govora o nadgradnji sodelovanja in možnostih povečanja pretovora, saj bodo z letošnjim aprilom na servisu med Azijo in Sredozemljem (AEM6) nastopile določene spremembe v rotaciji ladij. Koper sicer ostaja prvo pristanišče postanka na poti iz Azije do Jadrana, kar pomeni najugodnejši tranzitni čas za kontejnerje v uvozni smeri. Goste smo seznanili s potekom projekta za podaljšanje prvega pomola, ki je v fazi izbiranja izvajalca glavnih del. Poudarili smo čedalje boljšo produktivnost terminala, tako na ladijskem kot na železniškem segmentu ter potrdili pripravljenost na sprejem večjih kontejnerskih ladij. Seznanili smo jih tudi s številnimi ukrepi, ki sta jih v zadnjem letu uvedli Luka Koper in Slovenske železnice na področju javne železniške infrastrukture, kakor tudi ukrepi znotraj pristanišča – ti so pripomogli k večji zanesljivosti železniških povezav in večji kapaciteti pri pretovoru kontejnerjev na vagone. Na kontejnerskem terminalu je trenutno povprečje od 20 do 24 kontejnerskih vlakov dnevno, med tem ko je kapaciteta od 30 do 32 vlakov dnevno. Ladjar COSCO sicer beleži zadnja leta v Kopru najvišji odstotek rasti in je v letu 2019 zasedel četrto mesto med kontejnerskimi ladjarji, ki redno plujejo v Koper.