Luka Koper je tudi letos, tokrat v sodelovanju in s podporo Združenja za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije, organizirala tradicionalni Dan Luke Koper in Slovenske logistike v Egiptu, s katerim nas veže že več kot 30 letno sodelovanje. Letošnji dvodnevni dogodek, ki je potekal 20. marca v Kairu in 21. marca v Aleksandriji, smo organizirali v sodelovanju z veleposlaništvom RS v Kairu. Oba dogodka sta bila zelo dobro obiskana, kar potrjuje zanimanje egiptovskih špediterjev, pomorskih agentov in trgovcev za pretovor preko koprskega pristanišča. Na letošnji dogodek smo, poleg egiptovskih izvoznikov sadja in zelenjave, predstavnikov državnih institucij, špediterjev in agentov, povabili tudi vodilne izvoznike še ostalih sektorjev (gradbeništva, tekstilne in prehrambene industrije).
Koper ima z egiptovskimi pristanišči iz leta v leto boljše direktne kontejnerske povezave. Trenutno deluje šest tedenskih kontejnerskih servisov. »Veseli nas, da se lahko pohvalimo z boljšimi ladijskimi povezavami in krajšimi tranzitnimi časi. Kontejnerski servis med egiptovskimi pristanišči in Luko Koper je odlično izhodišče za krepitev sodelovanja, predvsem v izvozu iz Evrope v Egipt«, je na dogodku poudaril član uprave Metod Podkrižnik. Predsednik Sekcije pristaniških špediterjev Čedomir Bojanić je osvetlil tudi prednosti Luke Koper tudi v izvozu, egiptovski partnerji pa so potrdili svoj interes in prizadevanja za razvoj distribucije uvoza evropskega blaga preko Egipta na širše območje severovzhodne Afrike. Igor Sep iz Združenja za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije je poudaril odlično geografsko lego Slovenije in Luke Koper ter povezanost z zalednim tržiščem EU, kar se odraža v krepitvi logistično transportnega sektorja Slovenije.
Mohamed Khalil, glavni izvršni direktor podjetja Sonac, ki izvaža pomaranče in krompir pravi, da je zelo zadovoljen s storitvami v Kopru, pogreša pa več skladiščnih kapacitet: »V pretekli sezoni smo začeli preusmerjati naš izvoz večjih količin krompirja in pomaranč iz drugih pristanišč v Luko Koper in smo zelo zadovoljni s storitvami v Kopru in z odzivnostjo ostalih udeležencev pristaniške skupnosti. V letošnjem letu bomo količine še povečali, vendar smo omejeni s skladiščnimi kapacitetami. Naši kupci, trgovske verige so vse bolj zahtevne stranke in na njihova dnevna naročila se moramo kar najhitreje odzvati z dostavo blaga v najkrajšem času, zato moramo imeti v pristanišču na razpolago zadostno količino že pregledanega in ocarinjenega blaga.«
Trenutno preko koprskega pristanišča potuje v uvozu predvsem egiptovsko grozdje, krompir, čebula, pomaranče in druga zelenjava, v izvozu pa poljska jabolka. Egipt namreč velja za enega največjih svetovnih izvoznikov sadja in zelenjave. Luka Koper je v 30 letih postala ena od pomembnejših vstopnih točk egiptovskega izvoza v Evropo. V izvozni smeri sicer potuje tudi ostalo blago kot je les, papir, celuloza, avtomobili ter raznovrstno blago v kontejnerjih in obe strani vidita na tem področju še velike možnosti, predvsem zaradi številnih in rednih ladijskih povezav. V lanskem letu je preko koprskega pristanišča potovalo 50.000 kontejnerjev (TEU) in 96.000 ton generalnih, sipkih in tekočih tovorov.
Sodelovanje z egiptovskimi pristanišči pa presega zgolj komercialne okvirje. V okviru sporazuma o sodelovanju, ki sta ju lansko leto podpisala Luka Koper in pristaniški upravi pristanišč Aleksandrija in Damietta, bo egiptovska stran še v letošnjem letu organizirala obisk v Kopru. Zanimajo jih predvsem dobre prakse na področju okoljevarstva, saj tudi njihova pristanišča ležijo v bližini naselij, zato se tudi v Egiptu čedalje bolj ukvarjajo z vplivi pristaniške dejavnosti na okolje.
Redni kontejnerski servisi v uvozni smeri (Egipt – Koper)
Ladjar |
Pristanišče |
Tranzitni čas |
CMA CGM/Adrimed service |
Alexandria |
12 dni |
Ocean Alliance (CMA CGM, Evergreen, Cosco, OOCL) |
Port Said East |
5 dni |
Hapag Lloyd |
Damietta |
4 dni |
Evergreen/ADL service |
Alexandria |
10-14 dni |
Maersk/Seago Line, MSC – 2M |
Port Said East |
5 dni |
Maersk/Seago Line, MSC |
Alexandria |
5-6 dni |
Hapag Lloyd* |
Damietta |
3 dni |
ZIM* |
Alexandria |
3 dni |
*v sezoni grozdja
Redni kontejnerski servisi v izvozni smeri (Koper – Egipt)
Ladjar |
Pristanišče |
Tranzitni čas |
CMA CGM/Adrimed servis |
Alexandria |
8 dni |
Ocean Alliance (CMA CGM, Evergreen, Cosco, OOCL) |
Damietta |
5 dni |
Hapag Lloyd |
Damietta |
8 dni |
Evergreen/ADL service |
Alexandria |
6 – 8 dni |
Maersk/Seago Line, MSC – 2M |
Port Said East |
9 dni |
Maersk/Seago Line, MSC |
Alexandria |
7-8 dni |