V imenu Luke Koper d. d. sta pogodbo podpisala predsednica uprave Nevenka Kržan in član uprave Gregor Belič, v imenu izvajalca del, družbe Kolektor Koling, d. o. o. in po pooblastilu partnerja CGP, d. d. pa mag. Marko Trampuž, direktor družbe Kolektor Koling, d. o. o.

Nevenka Kržan, predsednica uprave Luke Koper, d. d.: »Blagovna skupina kontejnerjev je za nas strateškega pomena, zato se veselimo začetka gradnje severnega dela prvega pomola, ki naj bi bila po načrtih zaključena do konca leta 2027. Gre za eno največjih naložb v zgodovini pristanišča, ki bo omogočila uresničitev načrtovane rasti pretovora in nadaljnjega razvoja pristaniške logistike.« Ob tem je poudarila, da gre za zahtevno gradnjo, ki jo bomo lokalni skupnosti podrobneje predstavili v začetku 2025.    

Marko Trampuž, direktor družbe Kolektor Koling, d. o. o.: »Veseli nas, da z današnjim podpisom poglabljamo naše partnerstvo z Luko Koper in nadaljujemo skupno vizijo rasti. Projekt je po svojem obsegu in zahtevnosti nekaj posebnega – več kot 2,5-krat večji od projekta podaljšanja južnega dela pomola, ki smo ga uspešno zaključili leta 2022. Pridobljene izkušnje nam dajejo trdno prepričanje, da bomo tudi tokrat, s partnerjem družbo CGP, projekt izvedli kakovostno in v predvidenem roku.«

V okviru projekta bo v pristanišču zgrajenih 326 metrov obale z dvema privezoma in pridobljenih 7 hektarov dodatnih skladiščnih in manipulativnih površin, poglobljeno bo morsko dno ter zgrajena vsa potrebna infrastruktura. Vrednost javnega naročila, ki je bilo vodeno po odprtem postopku in objavljeno tudi na evropskem portalu javnih naročil, znaša 152.919.797,22 EUR brez DDV.

Prvi gradbeni posegi se bodo začeli v prvih mesecih prihodnjega leta, gradnja pa bo zaključena do konca 2027. Podaljšanje severnega dela pomola I je ena večjih naložb, ki bo skupaj z nabavo dodatnih obalnih dvigal in druge opreme, podaljšanjem terminalskih železniških tirov ter širitvijo skladiščnih površin povečala zmogljivost kontejnerskega terminala na 1,8 milijona kontejnerskih enot (TEU) letno. Med gradbenimi deli bo zagotovljeno nemoteno obratovanje pristanišča in varno vplutje ladij, v vseh fazah gradnje pa bo zadoščeno tudi zahtevnim okoljevarstvenim pogojem. Posebna skrb bo med gradnjo namenjena lokalnemu okolju, zato bodo gradbena dela, predvsem zabijanje pilotov, potekala v dnevno omejenem časovnem obdobju.