V Luki Koper smo danes svečano predali namenu nov privez v tretjem bazenu za RO-RO ladje, torej ladje, ki prevažajo vozila. Privez s formalno oznako RO4, je prvi nov privez v koprskem pristanišču po letu 2009 – takrat smo podaljšali prvi pomol in zgradili privez 7C. Vseh privezov skupaj je danes 26.
Luka Koper ima enega največjih avtomobilskih terminalov v Sredozemlju, po številu pretovorjenih vozil letno, in je tudi med večjimi pristanišči v Evropi na področju pretovora vozil. Nov privez bo omogočil ohranitev tega položaja. V ta kontekst sodijo tudi ostale naložbe, ki povečujejo konkurenčnost avtomobilskega terminala: šesta skupina tirov v zaledju tretjega bazena (investicijo v vrednosti treh milijonov smo zaključili v začetku leta) ter gradnjo garažne hiše (vrednost naložbe slabih 18 milijonov), ki bo zaključena predvidoma marca prihodnje leto. Dodatne skladiščne površine za avtomobile so predvidene tudi v zaledju pristanišča na t.i. kaseti 5A. »Na ministrstvu se zavedamo, da je uspešno pristanišče tudi porok za razvoj slovenskega gospodarstva, zato si skupaj z Luko Koper prizadevamo, da bi v kratkem zaključili postopke pridobivanja celotnega zemljišča kasete 5A za namen širitve pristanišča. Sredstva za to so v državnem proračunu za letošnje leto tudi zagotovljena«, je na današnji slovesnosti dejal minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec.
Avtomobilska industrija po svetu v tem trenutku preživlja težke čase. To se pozna tudi na pretovoru vozil v našem pristanišču. Vendar brez teh investicij bi težko ohranjali konkurenčnost in računali na nove posle, je dejal predsednik uprave Luke Koper Dimitrij Zadel in dodal: »Leto 2020 si bomo, upajmo, zapomnili ne le zaradi koronavirusa, ampak tudi zaradi številnih naložb v pristaniško infrastrukturo. Poleg že naštetih bi omenil samo še nov vhod v pristanišče, t.i. Bertoški vhod ter začetek podaljševanja prvega pomola, ki je po višini in pomenu investicije najpomembnejši projekt Luke Koper.«
Nova pridobitev omogoča privez ladij dolžine od 100 do 240 m in širine do 36 m. Globina morja ob privezu je 10 metrov. Privez sestavljajo betonska dovozna rampa ter 5 privezno naslonskih odbojnikov. Konstrukcija sloni na pilotih, ki smo jih umestili 22 metrov v globino morskega dna. Skupna vrednost investicije znaša dobrih šest milijonov evrov, za kar smo pridobili tudi evropska sredstva iz projekta CarEsmatic. V drugi fazi je na severni strani tega priveza predvidena postavitev pontona za potrebe plovil Slovenske vojske, ki so trenutno privezana v drugem bazenu.