Na kontejnerskem terminalu Luke Koper smo prejšnji mesec, marca, zabeležili rekorden pretovor kontejnerjev. V 31-ih dneh smo na ladijski strani pretovorili nekaj več kot 97.000 TEU (kontejnerskih enot), s čimer smo krepko presegli prejšnji mesečni rekord pred natanko tremi leti, marca 2018, ko smo pretovorili nekaj več kot 92.300 TEU. »Gre za pomemben mejnik, še posebej v luči posledic pandemije korona virusa ter omejitev pri izvajanju storitev zaradi zaščitnih ukrepov. Zato gredo čestitke uprave družbe vsem sodelavcem s kontejnerskega terminala, ki s svojim delom opravičujejo sloves najpomembnejšega kontejnerskega terminala v Jadranu«, je dosežek pospremil predsednik uprave Luke Koper Dimitrij Zadel.
Nadaljnja rast pretovora kontejnerjev in zagotavljanje visoke stopnje produktivnosti bo odvisna tudi projekta podaljšanja pomola I. Operativna obala kontejnerskega terminala bo že junija letos daljša za skoraj 100 metrov, sočasno pa se nadaljuje tudi izgradnja skladiščnih površin v zaledju operativne obale. »Gre za najpomembnejši infrastrukturni projekt Luke Koper v zadnjih desetih letih, tako s finančnega kot strateškega vidika. S tem se bo letna kapaciteta terminala povečala na 1,3 milijona TEU, oziroma z dodatnimi izboljšavami na področju procesov dela, na poldrugi milijon TEU«, je poudaril član uprave Luke Koper Metod Podkrižnik, ki je zadolžen za področje komerciale in operative.
Nov mejnik prihaja v času, ko se koprski kontejnerski terminal, kot tudi sicer celotna pomorska panoga v svetu, sooča z velikimi izzivi, povezanimi s poslovanjem v izrednih zdravstvenih in poslovnih okoliščinah. Že od septembra 2020 dalje je stanje na področju ladijskih prevozov iz Daljnega vzhoda, na globalni ravni, kaotično. Zaradi povečanih količin blaga iz Azije, zasedenosti azijskih kontejnerskih terminalov, vplivov pandemije in klimatskih sprememb, ladjarji ne zmorejo zagotavljati točnih prihodov ladij, glede na dogovorjene urnike. To ima negativne posledice tudi na delovanje kopenske logistike. »Po eni strani gre za izzive, ki si jih vsi želimo, torej obvladovanje rastočega prometa. Po drugi strani pa se soočamo z velikimi odstopanji od dogovorjenega oz. ustaljenega načina dela in nihanji velikih količin kontejnerjev, kar predstavlja velik izziv za terminal, ki mora zagotavljati ne samo svoje nemoteno delovanje, ampak tudi delovanje celotnega logističnega sistema, ki vodi preko Luke Koper«, je izpostavil vodja kontejnerskega terminala Gordan Ban, ki se je ob tej priložnosti zahvalil vsem poslovnim partnerjem terminala, ki razumejo razmere in nas podpirajo pri ukrepih, ki vodijo k skupnemu cilju, to je zagotavljati pretočnost terminala in slovenske zaledne prometne infrastrukture, od katere so odvisna mnoga gospodarstva v državah srednje in vzhodne Evrope.