Z izgradnjo žerjavne proge na kontejnerskem terminalu in predstavitvijo delovanja novih RMG dvigal (mostna dvigala na tirih) smo v Luki Koper zaključili prvi del obsežnih investicij v kontejnerski terminal. Ta bo do leta 2020 deležen največjega deleža načrtovanih naložb v skupnem znesku 235 milijonov evrov.
Na današnjem dogodku smo poslovnim partnerjem v živo pokazali delovanje novih dvigal (v naslednjih mesecih bomo pridobili še enega), ki bodo povsem operativna v naslednjih tednih. Gre za povsem novo tehnologijo, ki jo do zdaj nismo uporabljali v Kopru. RMG dvigala se premikajo po tirih, zato smo morali zanje zgraditi novo, 740 metrov dolgo žerjavno progo. Poleg tega je bilo potrebno na samem terminalu premikati tudi skladiščne bloke. Vendar bodo nova dvigala omogočila precejšen dvig produktivnosti na kontejnerskem terminalu, saj bodo manipulacije potekale hitreje kot s sedanjo mehanizacijo, omogočala pa bodo tudi nakladanje in razkladanje zabojnikov na petih vlakovnih kompozicijah hkrati. Do pred kratkim smo namreč imeli na voljo le tri tire, ki smo jih podaljšali in zgradili še dva nova, vsak dolžine 700 metrov. »Luka Koper, ki ima že danes enega največjih deležev prevoza blaga po železnici, kar 60 odstotkov, ohranja na tem področju primat v Jadranu. Lansko leto smo odpremili kar 22.879 vlakov, kar je 7,6 odstotkov več kot leto prej. Samo na kontejnerskem terminalu imamo skupaj v povprečju 24 prihodov in odhodov blok vlakov dnevno, ki povezujejo Koper z vsemi industrijskimi središči srednje Evrope«, je ob otvoritvi žerjavne proge poudaril predsednik uprave Luke Koper Dragomir Matić.
Leto 2017 bo za kontejnerski terminal prelomno
Letošnje leto, ko družba praznuje svoj okrogli jubilej, 60-letnico obstoja, bo za družbo prelomno, saj se pripravlja na enega največjih infrastrukturnih izzivov v zadnjih desetih letih in sicer podaljšanje obale kontejnerskega terminala za 100 metrov ter izgradnjo zalednih skladiščnih površin za kontejnerje. Že prihodnji mesec pa prideta dve novi super post-panamax dvigali, s katerima bomo lahko pretovarjali tudi največje ladje z nosilnostjo 20.000 TEU.
Od leta 2014, ko se je s poglobitvijo prvega bazena na -14 metrov začel nov razvojni cikel, pa do danes, je družba v razvoj svoje osnovne dejavnosti vložila skupaj kar 124 milijonov evrov. Naložbe v zadnjih treh letih so tudi obrodile sadove, saj se je ladijski pretovor s 17.9 milijona ton leta 2013 povečal na 22 milijonov ton leta 2016. Najvišjo rast sta beležili dve strateški blagovni skupini, avtomobili, ki so s 463 tisoč enot leta 2013 zrasli na 749 tisoč leta 2016, ter kontejnerji, ki so leto 2013 zaključili s 600 tisoč TEU pretovora, leto 2016 pa z rekordnimi 844 tisoč TEU.