V okviru mednarodne konference »Maritime Silk Road Port International Cooperation Forum«, ki se je danes zaključila v kitajskem mestu Ningbo, sta predsednik uprave Luke Koper Dimitrij Zadel in predstavnik Ningbo Zhoushan Port Group Ni Chenggang podpisala sporazum o sodelovanju s ciljem krepitve blagovne menjave med Kitajsko in državami srednje in vzhodne Evrope, ki večji del svoje prekomorske trgovinske menjave opravijo preko koprskega pristanišča. Luka Koper je tako postala tudi formalno del pobude za gospodarski pas oziroma t.i. nove svilne poti 21. stoletja. Podpisu sporazuma je prisostvoval tudi državni sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo Jure Leben, ki je bil eden od osrednjih govornikov na konferenci.
Podpisniki sporazuma o sodelovanju si bodo prizadevali za povečanje števila ladijskih povezav in s tem povečevanjem blagovne menjave, ki je v lanskem letu presegla 2 milijona ton pretovora. Pri tem je pozitivno to, da sta uvoz in izvoz uravnotežena, kar je dobra podlaga za nadaljnjo krepitev sodelovanja. V sporazumu je, med drugim, velik poudarek tudi na sodelovanju pri vzpostavitvi intermodalnih povezav, saj mora tovor, enkrat ko prispe z ladjo, v najkrajšem času do končnega kupca. »Kitajski partnerji so prepoznali strateško lego koprskega pristanišča ter njegove odlične povezave z zaledjem. V povprečju kar 70 tovornih vlakov dnevno povezuje Koper in največja gospodarska središča v državah srednje in vhodne Evrope. Luka Koper je za kitajske partnerje zanimiva prav zaradi dejstva, da v Kopru dve tretjini blaga pretovorimo za potrebe zalednih držav in da imamo na nekaterih destinacijah prevladujoč tržni delež«, je podpis sporazuma pospremil predsednik uprave Luke Koper Dimitrij Zadel in se ob term zahvalil ministrstvu za infrastrukturo in slovenskemu veleposlaništvu v Pekingu ter konzulatu v Šanghaju za pomoč.
Ningbo Zhoushan Port Group je največji operater pristanišč v provinci Zhejiang na obali vzhodnega Kitajskega morja. Skupina je v lanskem letu dosegel skoraj milijardo ton pretovora, od tega 10 milijonov standardnih kontejnerskih enot (TEU).
Mednarodne konference v Ningboju, že četrte po vrsti, se je udeležilo več kot 500 predstavnikov iz 40 držav. Prevladovali so predstavniki pristaniških operaterjev in pristaniških uprav, ladjarjev, logističnih podjetij ter drugih podjetij iz branže.