Leto 2023 je bilo v vseh pogledih negotovo – svetovno gospodarstvo je okrevalo počasneje od pričakovanj, razmere v logistiki so bile še vedno kompleksne. Dodatno tveganje za blagovne tokove, ki v Sredozemlje in S Jadran potujejo prek Sueškega prekopa, je predstavljajo zaostrovanje konflikta na Bližnjem Vzhodu. Kljub temu smo poslovali nad pričakovanji in pri pretovoru dosegli kar nekaj pomembnih mejnikov. Ob koncu lanskega leta je bil sprejet tudi strateški poslovni načrt družbe in Skupine Luka Koper za obdobje 2024-2028. V prihodnjem petletnem obdobju bo poslanstvo Luke Koper zagotavljati zanesljive, visoko kakovostne pristaniške storitve, skladne s smernicami trajnostnega razvoja – s ciljem postati prva izbira med pristanišči na evropski južni transportni poti.

Rekordni na več segmentih

Rekordne številke smo dosegli na kontejnerskem, avtomobilskem in potniškem terminalu ter na terminalih za hlajene in tekoče tovore. Na segmentu kontejnerjev smo s pretovorom 1.066.093 TEU dosegli 5 odstotno rast, na avtomobilskem pa z izjemnim rezultatom 916.728 pretovorjenimi avtomobili 14 odstotno rast v primerjavi z letom poprej. S tem smo še utrdili svoj položaj in potrdili primat med pristanišči v Jadranu (kontejnerji) in Sredozemlju (avtomobili). Rekordni smo bili tudi na segmentu potniškega terminala, saj smo s potniškimi ladjami letos v pristanišče sprejeli 120.553 potnikov, na ta način pa presegli dosežek iz leta 2019, ko smo v Kopru gostili 115.581 tisoč potnikov.

V lanskem letu smo privezali 1.642 ladji, sprejeli 20.609 vlakov, našteli pa smo tudi 422.811 tovornjakov (šest odstotkov več kot leto prej). Razmerje med cesto in železnico v skupnem pretovoru je nekoliko na strani železnice in znaša 52 odstotkov.

Poslovali primerljivo z letom 2022

Luka Koper, d. d. je v letu 2023 po preliminarnih in nerevidiranih podatkih ustvarila čiste prihodke od prodaje v višini 308,8 milijona evrov, kar je za 0,5 odstotka manj kot v letu 2022. Več prihodkov smo zabeležili na račun večjega pretovora kontejnerjev in avtomobilov, večjega obsega storitev polnjenja in praznjenja kontejnerjev ter višjih cen storitev, medtem ko so bili prihodki iz skladiščnin, zaradi postopne umiritve razmer v globalni logistiki in krajšega zadrževanja blaga na skladiščih, nižji. Več o finančnih rezultatih družbe bo znano 21. februarja 2023, ko bomo objavili prvo informacijo o poslovanju za leto 2024.