Petindvajset največjih evropskih avtomobilskih pristanišč je v letu 2017 pretovorilo skupaj 16,6 milijona avtomobilov, že drugo leto zapored pa je koprsko pristanišče zasedlo 9. mesto. V prvih treh mesecih letošnjega leta smo v Kopru našteli 204.516 avtomobilov oz. 30 % več kot v enakem obdobju lani. Z 81.561 kosi je bil marca dosežen tudi absolutni mesečni rekord, s čimer smo potolkli prejšnjega iz novembra 2016. Po več letih prevlade izvoza, smo v zadnjem obdobju zaznali povečevanje količin v uvozni smeri, teh je sedaj že za 40 %.
V Kopru so prisotne skoraj vse blagovne znamke avtomobilov. Te gravitirajo predvsem na trge Sredozemskih držav. Z odprtjem direktne ladijske povezave med Koprom in Daljnim vzhodom konec leta 2015 pa smo ustvarili priložnost za nove posle, predvsem za uvoz azijske proizvodnje v Evropo.
Evropska pristanišča so se v lanskem letu soočala z mnogimi izzivi povezanimi z nepredvidljivostjo trgov, motnjami v proizvodnji, pomanjkanjem kapacitet, stavkami in negotovostjo povezano z izstopom Velike Britanije iz EU, kjer je velika koncentracija proizvodnih obratov. Po drugi strani pa je oživitev trgov v severni Afriki, Iranu in Rusiji prineslo nove priložnosti, tudi na področju rabljenih avtomobilov. S podobnimi izzivi se srečujemo tudi v Luki Koper.
Pretovorjenih avtomobilov v 2017 |
Sprememba 17/16 |
||
1. |
Zeebrugge (Belgija) |
2.832.145 |
+2 % |
2. |
Bremerhaven (Nemčija) |
2.200.000 |
+6,3 % |
3. |
Emden (Nemčija) |
1.450.000 |
+8,4 % |
4. |
Grimsby (VB) |
1.441.400 |
+33,5 % |
5. |
Antwerp (Belgija) |
985.324 |
+2,4 % |
6. |
Southampton (VB) |
886.000 |
-1,7 % |
7. |
Barcelona (Španija) |
837.622 |
+7,6 % |
8. |
Valencia (Španija) |
746.886 |
-3,5 % |
9. |
Koper |
741.253 |
-1 % |
10. |
Bristol (VB) |
634.536 |
-11,7 % |
Vir: Automotive Logistics, FVL, April 2018
V večini navedenih pristanišč deluje po več avtomobilskih terminalistov, vendar podatki o pretovoru posameznih terminalistov niso dostopni. Na lestvici terminalistov bi se Luka Koper zagotovo znašla med prvo peterico največjih v Evropi.
Nove naložbe v tretjem bazenu
V pristanišču se že vrsto let srečujemo s pomanjkanjem priveznih mest za ladje. V tretjem bazenu zato načrtujemo izgradnjo novega Ro-Ro priveza, ki bo prilagojen za privez t.i. car-carrier ladij – te imajo razkladalne rampe nameščene na različnih mestih, zato je bilo pri načrtovanju potrebno upoštevati vse tehnične posebnosti. Z novim privezom se bodo skrajšale tudi transportne poti od ladje do odprtih skladišč na Ankaranski bonifiki. Ministrstvo za okolje nam je v februarju za naložbo izdalo okoljevarstveno soglasje, ki je podlaga za pridobivanje gradbenega dovoljenja, sama gradnja priveza pa je predvidena v letu 2019. V zaledju tretjega bazena načrtujemo tudi nove železniške tire, ki bodo omogočali direkten dostop do avtomobilskih skladišč in izboljšali interno logistiko. Naložba, ki bo zaključena predvidoma poleti 2019, predvideva izgradnjo 4 tirov koristne dolžine 700 metrov z navezavo na zunanje omrežje, saj približno polovica vseh avtomobilov, ki prispe oziroma zapušča pristanišča potuje po tirih.