Potem ko smo v Luki Koper lani kot prvo pristanišče za kontejnerje v Jadranu pretovorili milijon TEU, smo letos ta dosežek že mesec pred koncem letošnjega leta ponovili. Tudi sicer je koprsko pristanišče eno izmed redkih evropskih pristanišč, ki v letošnjem letu beleži rast kontejnerskega prometa.
Kontejnerski terminal je že leta naš paradni konj, ki je strateškega pomena za Slovenijo, zato je rast pretovora kontejnerjev pomembna za krepitev nadaljnje gospodarske rasti. Da je bilo leto 2023 rekordno, priča tudi podatek o absolutnem mesečnem rekordu pretovora kontejnerjev, ki smo ga dosegli marca – takrat smo pretovorili 105.744 kontejnerskih enot. Sicer smo prvi kontejner v Luki Koper pretovorili pred več kot 40 leti, ko je dolžina operativne obale kontejnerskega terminala merila 150 metrov. Danes je ta precej daljša in meri 700 metrov. Da bi zadostili potrebam trga, že pospešeno pridobivamo dokumentacijo za podaljšanje severnega dela prvega pomola.
»Z doseženimi rezultati na strateških blagovnih skupinah – kontejnerjih in avtomobilih še dodatno utrjujemo svoj položaj enega vodilnih pristanišč v regiji. Če želimo ostati konkurenčni v svetovnem pomorskem prometu, moramo stremeti k razvojno naravnanim projektom. Prioriteta je izgradnja dodatnih pristaniških kapacitet, predvsem za obe strateški blagovni skupini. Ob tej priložnosti se želim iskreno zahvaliti vsem zaposlenim, ki so zaslužni za ta uspeh,« je ob novih dosežkih povedala predsednica uprave Nevenka Kržan.
Mesečni rekord na TA
V novembru smo na Terminalu za avtomobile in RO-RO obeležili nov mejnik, saj smo z 88.837 pretovorjenimi vozili za 1.304 vozil presegli doslej doseženo najvišje mesečno število pretovorjenih vozil. Leto 2023 se je še pred zaključkom vpisalo med rekordna leta, doseženi rezultati so namreč izjemni tudi v primerjavi s ključnimi avtomobilskimi terminali po Evropi (Valencia, Antwerp-Bruges), saj smo po dostopnih podatkih v Kopru dosegli eno najvišjih rasti pretovora te blagovne skupine.
Tako kot lani smo tudi letos višji pretovor zabeležili tako v izvozu, predvsem za Bližnji in Daljni vzhod, kot tudi v uvozu, kjer se znatno povečuje delež električnih vozil. Ob tem lahko višje pretovorne številke na avtomobilskem segmentu pripišemo tudi preusmeritvi blagovnih tokov, ki smo jih v družbi uspeli pridobiti z zanesljivimi storitvami in dodatnimi kapacitetami, zgrajenimi v zadnjih letih.